نادران:دولت در مقدمه لایحه دو دوازدهم مجلس را متهم کرده/ لاریجانی: مجلس تلاش خود را کرده است

نادران:دولت در مقدمه لایحه دو دوازدهم مجلس را متهم کرده/ لاریجانی: مجلس تلاش خود را کرده است

به گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، الیاس نادران نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بعد از اظهارات نوبخت طی تذکری خطاب به لاریجانی رئیس مجلس گفت: بارها در مجلس اعلام شد که دولت باید بودجه دو دوازدهمی را طبق ماده 186 و 188 تقدیم مجلس کند.

وی ادامه داد: براساس مواد 186 و 188 دولت موظف بود تا لایحه بودجه سال 95 را تا 15 آذرماه به مجلس ارائه کند که در همین ماده نیز ذکر شده اگر دولت نتواند تا این تاریخ موفق به انجام این کار شود باید بودجه دو دوازدهمی را نیز همراه با لایحه بودجه سالیانه به مجلس تقدیم کند.

نادران تأکید کرد: اینکه بهانه دیر تحویل دادن بودجه برجام و تحریم باشد خوب نیست اکنون لطیفه‌هایی در این مورد درست شده و برجام شده مبدا تاریخ هستی و برخی به مزاح می‌گویند انقلاب چه زمانی پیروز شد و در پاسخ به آن عنوان می‌کنند چند سال قبل از برجام.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: نمی‌شود تمام مقدرات کشور را به برجام نسبت داد در صورتی که حتی به گفته عراقچی نیز تحریم‌ها تنها از روی کاغذ حذف شده است.

وی تصریح کرد: اکنون دولت علیرغم همه تأخیرات در مقدمه لایحه بودجه دو دوازدهمی که امروز به مجلس آورده عنوان کرده به این لایحه به دلیل عدم تصویب بودجه 95 توسط مجلس و در ایام پایانی سال 94 است، چرا همین اظهاراتی که نوبخت در صحن عنوان داشت را در این مقدمه قرار نداند.

نادران با بیان اینکه دولت بگوید به دلایل سیاسی می‌خواستیم در ارائه بودجه تأخیر بیندازیم گفت: اینجور مجلس را متهم کردن نه درست است و نه در شأن دولت.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر نادران اظهار داشت‌: ایراد شما براساس آیین نامه داخلی مجلس وارد است زیرا دولت زمانی که تا 15 آذر لایحه بودجه سال 95 را ارائه نکرده باید لایحه دودوازدهمی را نیز همراه آن به مجلس تقدیم می‌کرد.

وی تصریح کرد: نوبخت بارها بیان داشته به دلیل وجود زمان پایانی مذاکرات هسته‌ای با زمان تقدیم لایحه بودجه موضوع به تأخیر افتاد اما بنده در همان زمان ارائه لایحه بودجه سال 95 آیین نامه را به رئیس جمهور نشان داده و وی نیز پذیرفت اما نمی‌دانم چرا دوباره بودجه دو دوازدهمی را به مجلس تقدیم نکرد.

لاریجانی اظهار داشت: لذا مقدمه این لایحه دو دوازدهمی به جا نبوده و طوریست که مجلس مقصر قلمداده شده در صورتی که همه می‌دانند مجلس تلاش خود را در این وقت کم انجام داده است.

وی ادامه داد: مجلس باید طبق زمانبندی موجود در آیین نامه کار بررسی بودجه را پیش ببرد و بنده همان اوایل هم گفتم بودجه سال 95 در اواخر سال تصویب نخواهد شد و به اوایل سال آینده موکول می‌شود.

رئیس مجلس همچنین طی تذکری به نمایندگان بیان داشت: حال دیگر در مورد مقدمه صحبت نکنید زیرا ما تنها امروز و فردا را برای بررسی لایحه بودجه دو دوازدهمی فرصت داریم و نمی‌توان کشور را معطل کرد.

وی تأکید کرد: زمانی که دولت لایحه بودجه دودوازدهمی را تحویل نداد مجلس خود طرح دو دوازدهمی را آماده کرد که البته اکنون لایحه دولت فرق بسیاری با طرح مجلس ندارد و ما باید از تذکر‌ها بگذریم و به اصل موضوع بپردازیم.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: باید با بررسی هرچه سریعتر لایحه دودوازدهم حواسمان به پرداخت حقوق کارمندان باشد که بعدا نگویند مجلس معطل کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار